Welkom, Gast
Gebruikersnaam Wachtwoord: Onthoudt mij

longboard vervoeren met soft-racks
(1 bekijken) (1) Gast
  • 1

Onderwerp: longboard vervoeren met soft-racks

longboard vervoeren met soft-racks 08 juli 2012 16:52 #76006

hallo,

heeft iemand ervaring met het vervoeren van een longboard met een soft-rack? Wij willen komende week naar Zuid-Frankrijk vertrekken maar door mijn eeuwige uitstelgedrag heb ik nog altijd geen fatsoenlijke dakdrager .
Ik heb wel zo'n single surfboardrack van de FCS, maar weet niet of het verstandig is daarmee zo'n 1000 km te gaan rijden.
Iemand tips en/of ervaring??

tnx

Re: longboard vervoeren met soft-racks 08 juli 2012 20:56 #76007

Vorig jaar heb ik m'n longboard met softrack van de camping naar het strand vervoerd. Voor korte afstand was het prima, voor lange afstanden doe ik het niet (en heb hierdoor dakdragers gekocht voor een saab, golf, seat & alfa....). Het zit volgens mij niet strak genoeg om lang veilig vast te zitten en ik wil niet het risico lopen m'n boards in stukken van de snelweg te moeten plukken.
Als ik jou was zou ik uitzoeken welke thule onderdeel nummers je nodig hebt en dan kijken of die op marktplaats te krijgen zijn. Wat voor auto heb je? Met dakrails? Ik heb ook nog wel 1 en ander eventueel te koop.
  • wackywim
  • Afwezig
  • Gervorderde surfer

Re: longboard vervoeren met soft-racks 10 juli 2012 08:39 #76011

Volg de instructies van je soft-racks ik heb wel 8 jaar in een vw polo + longboard en nog 2 kleine surfplankjes gedaan en zonder probleem, en voor nog extra zekerheid en touwje voor en achter kant. Krijg je wel wind geluid en misschien water in als regen is, maar met een stuk servetje tussen de rubber en span bandjes binnen de auto.

Re: longboard vervoeren met soft-racks 29 sep 2012 23:14 #76213

hoi, kan prima met softracks. ben paar keer met een golf en een renault clio naar spanje en france gereden vanuit NL met 4 boards op het dak waarvan 1 longboard. extra spanbandje is wel aan te raden. gewoon netjes vastzetten en komt wel goed.
  • HesOner
  • Afwezig
  • Gervorderde surfer

Re: longboard vervoeren met soft-racks 01 okt 2012 15:46 #76223

Lees de manual van de softracks eens goed. Daarin staat een maximum snelheid en maximum aantal boards aangegeven.

Daarnaast heb ik een keer iets opgevangen dat die dingen in Nederland wettelijk eigenlijk niet toegestaan zijn om iets mee op het dak te vervoeren, dus je zou hierop afgaande in ieder geval een verzekerings/aansprakelijkheidsrisico en kans op boete kunnen lopen. Maar ik weet niet hoe waar dit is, ik heb het niet kunnen verifieren, zou je eens aan een winkel moeten vragen.
I will not hurt or harm you. Just give me back the board, Lance. It was a good board - and I like it. You know how hard it is to find a board you like. - Lt. Colonel Kilgore (Apocalypse Now!)

Re: longboard vervoeren met soft-racks 04 okt 2012 11:01 #76228

Ik ben vorige maand nog met FCS softracks naar o.a. Mimizan gereden en terug, 2 planken op het dak waaronder 1 longboard. Geen centje pijn. Gaat wat op en neer boven de 120 km, maa hebben grote sutkken 150/160 gereden. Planken zaten prima vast in hun boardbags. Bij elke stop ff gecheckt, af en toe klein beetje de bandjes aantrekken maar verder geen probleem. We hadden wel een grote auto en dus een langer dak.
  • 1
Moderators: tsunamigod, Rodney, king77, Onno*

Facebook vrienden

Twitter

Colofon

Stuur jouw surfnieuws in
Ontmoet surfers en wordt lid
Contact opnemen met de redactie
Adverteren? Dat kan!
Voeg ons toe aan je favorieten

Copyright © 1999 - 2014 Alle Rechten voorbehouden - Surfholland.nl & Ultimate-snowboarding.com zijn met 20.000+ geregistreerde boarders het grootste boarders netwerk van de Benelux!